FRÅGOR OCH SVAR

Varför har ni inga fysiska kurser?
När jag startade Nimis Hundskola hade jag en tanke om att skapa något som inte redan fanns så mycket av. Med aktiviteter av olika slag online dit hundägare som av olika anledningar inte kan gå en fysisk kurs kan vända sig. Kanske lider man av psykisk ohälsa där vardagen helt eller delvis är en enda röra och man behöver pepp för att komma igång med träningen. Kanske har man en hund som tycker att fysiska kurser är jobbiga eller kanske är det så att man bara gillar vårat kreativa sätt att tänka på. Oavsett vilket är alla välkomna!

Hur anmäler man sig till en onlinekurs?
Klicka in på Edume och välj den kurs du är intresserad av.

Vilka träningsmetoder använder ni?
Vi jobbar med positiv förstärkning där vi vill uppmuntra hunden att göra ”rätt”, någonting som vi tycker ska löna sig.

Vad är en utmaning?
En utmaning hos oss har till syfte att inspirera till träning. Kanske finner man något som man vill jobba vidare på som man tidigare inte tänkt på.

Måste man vara medlem i en SKK-ansluten klubb för att få diplomera sin hund till en Duktig hund?
Nej!

Hur kommer man i kontakt med er?
Mejla oss på info@nimishundskola.se eller ring oss på 079–3397622

Måste hunden ha fyllt en viss ålder eller ha några förkunskaper för att få vara med på en utmaning?
Nej! Viktigt för oss är att alla ska kunna vara med oavsett ras, ålder och bakgrund. Därför utmanar man sig på den nivå man är på.