VÅRA PRODUKTER

Egen tillverkning av prylar till dig och din hund.

Beställning
För att beställa skickar du ett mejl till info@nimishundskola.se
Uppge produkt, antal och dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart vi kan.

"In work" träningshalsband

Halsbandet som gör det extra tydligt för hunden att "nu är det jobb på gång". Tas på när ni skall träna något speciellt och läggs undan när ni tränat klart. Till exempel vid trickträning, Nose Work, koppelträning mfl.

Halsbandet är reglerbart med dubbla ringar och kan användas till både träning och dem vanliga promenaderna. Finns i färgerna gul, orange, röd och blå.

34-52 cm / 25 mm

100,00 kr (inkl. moms)

Cray colors "Northern lights"

Våra crazy colorshalsband har dubbla lager nylon med insydd reflextråd för ökad synlighet i mörkret. Finns i tre storlekar (S, M, L) och är justerbara för att passa både mindre och större hundar.

Färg
Lila & grön med svarta detaljer

Northern light

120,00 kr (inkl. moms)

Cray colors "Ocean sunset"

Färg
Blå & orange med svarta detaljer

Ocean sunset

120,00 kr (inkl. moms)

Cray colors "Pink pineapple"

Färg
Rosa & gul med svarta detaljer

Pink pineapple

120,00 kr (inkl. moms)

Cray colors "Flying phoenix"

Färg
Gul & röd med svarta detaljer

Flying phoenix

Rosett - Aktivitetsleken

Längd - 38 cm
Bredd - 13 cm
Färg - Mörkblå, orange, vit
Text - Aktivitetsleken

48,00 kr (inkl. moms)

Aktivitetsleken

Vet du inte vad ni ska göra idag?
Dra ett kort och låt leken bestämma!

Aktivitetsleken är en utmaning i kortformat som innehåller 32 aktiviteter för dig och din hund. Alla uppdrag kan anpassas efter egen nivå och utförs i den takt som passar dig och din hund bäst.

Innehåll
Du hittar allt ifrån självförtroendehöjande aktiviteter till sådant som boostar relationen, tips och exempel.

Ansvarig utgivare
Nimis hundskola

139,00 kr (inkl. moms)

Träningsficka

- Vattenavvisande
- Justerbar
- Slitstark

Produktbeskrivning
Den handgjorda träningsfickan av Nimis Hundskola är en svensktillverkad produkt där varje väska är unik. Med tre rymliga fickor finns där plats för vovvens godis, mat, leksaker och bajspåsar. Träningsfickan är mjuk och enkel att ta på sig med bara ett klick.

Ställbar upp till 125 cm.

50% Nylon
50% Bomull

Svart

Tvätt

550,00 kr (inkl. moms)

Godisväska med egen text

Slut i lager.

En annan väg: Om alternativa beteenden

I ett samhälle som detta kan det vara svårt att veta hur man ska göra med den rädda, arga eller osäkra hunden. Ska man lita på någon med en lång utbildning bakom sig utan erfarenhet, någon med erfarenhet utan utbildning eller någon som har en kombination av dessa?

Denna bok kommer hjälpa dig att förstå varför din hund gör som den gör, hur hundar fungerar och vad dem kan göra istället för att vara arga och rädda. Med ett alternativ beteende utan obehag!

Innehåll
- Inlärning